Kolik stojí copywriter

Existuje několik možností, jak určit cenu copywritingu. Každá z nich má své plusy a mínusy. Existují v zásadě tři možnosti:

  • Cena za normostranu, případně za počet znaků
  • Cena za hodinu práce
  • Cena za úkol/projekt

Cena za normostranu může vypadat na první pohled jako transparentní způsob nacenění. Problém je v tom, že copywriter je v takovém případě motivován napsat co největší počet znaků v co nejkratším čase. Což pravděpodobně není úplně to, co byste pro svůj web chtěli.

Jak je to s cenou za hodinu? Kvalitní text může vyžadovat rozsáhlou a časově náročnou rešerši a stanovit za takovou činnost hodinovou sazbu, která bude férová pro obě strany může být problematické.

Z předchozího vyplývá, že preferuji třetí možnost. Stanovit už před začátkem práce cenu copywritingu (případně celkovou cenu copywritingu + SEO) za celý projekt. Výhodou pro klienta je, že ví dopředu, kolik zaplatí. Neúčtuji za určitý počet normostran či znaků, ale za konečný výsledek mé práce, která musí být odvedena k naprosté spokojenosti klienta. Počet revizí a oprav není nijak omezen. Text budeme zkrátka ladit tak dlouho, dokud nebude výsledek přesně podle vašich představ.

Při stanovení ceny vycházím orientačně z ceny 1000 Kč za hodinu práce a/nebo 500 Kč za normostranu.

Celková cena mojí práce na webu menšího rozsahu může začínat orientačně na 5000 Kč.

Kontakt
Potřebujete texty?
Nebo jen poradit?
Dejte mi vědět.
Honza Brzák
SEO + copywriting freelancer
V závětří 385/8
Praha 7 - Holešovice
+420 724 672 491
copy@honzabrzak.cz
Co pro vás můžu napsat?
Nechte na sebe kontakt.
Rád se vám ozvu.